Rida med pessoa?

Bild källa: Google

Jag tänkte ta upp en liten sak angående bett.
Harry som står på ridskolan har ju ett pessoa bett för han är stark och pigg.
Förut hade han ett helt vanligt bett, men eftersom han är stark och pigg så bytte dom till ett starkare.
Jag har ridit Harry i 4 år, och jag märker ingen skillnad med pessoa bettet.
Jag tycker han gick mycket bättre med den vanliga, hatar verkligen pessoa.
Att ha så pass starka bett hjälper oftast inte, varför inte lära sig rida ordentligt istället
och komma överens med hästen/ponnyn och jobba bort nu vad den än gör.
Nu kanske många av er som läser detta tycker att det inte alls är fel att rida med pessoa, men låt mig tycka det isåfall!
Kommentarer
Postat av: Marie - Vardagliga bestyr

Måtten är 815 bred och 200 hög =D, ska du göra om igen =D

2012-04-21 @ 13:05:14
URL: http://myflowergirl.blogg.se/
Postat av: Mikaela

Måste bara säga att du kan ju byta så att tyglarna sitter på den största ringen så blir det lite mildare, de brukar jag göra :)

2012-04-21 @ 14:04:14
URL: http://fotografiaa.blogg.se/
Postat av: elin

han blir ju bara stummare o "trippigare" med de bettet ju inte okej :(

2012-04-21 @ 14:41:27
Postat av: wilma :)

Han var ju lugnare med vanliga bettet... Men dom bytte ju bara för att nybörjarna skulle kunna rida honom och det är ju heeelt fel, visst? han springer ju bara fortare för att han inte vet var han ska ta vägen om man tar i honom för hårt eftersom pessoa ger dubbla signaler... Jag tycker att man inte ska använda det om man inte kan hantera det, och då tyckte jag ridskolan gjorde fel som satt det på Harry för att nybörjarna ska kunna rida honom. Inte okey! Men håller med dig så detta är inget inlägg som säger emot dig eller så ;) Kanske blev lite flummigt men nu blev det så ;)

2012-04-21 @ 16:30:56
URL: http://wi5lma.bloggplatsen.se/

Tänk på...
•Att du lämnar alltid efter dig en IP adress
•Att du inte kommenterar Anonym för dessa kommentarer raderar jag
•Att du inte skriver reklam för att få fler besökare till din blogg
•Att om du frågar om bloglovin byte så ska du vara seriös och inte luras (Isåfall tar jag bort att jag följer dig)

Lämna en gullig kommentar här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/Bloggadress:

Din text: