Copyright lagen

Tänkte skriva lite om copyright lagen.
Copyright lagen handlar om att den som fotat/målat bilden har upphovsrätt på bilden.
Alltså är det endast fotografen/målaren som äger bilden och får använda den när och hur som helst.
Om någon då skulle ta bilden utan tillstånd från ägaren, skulle den eller dens förälder få böter eller kanske
till och en fängelse. Dock är det inte så jätte ofta man får fängelse, men det händer.
Jag är väldigt rädd om mina bilder, även fast dom inte är värda ett dugg egentligen mot för riktigt utbildade fotografer.
Men det betyder inte att man kan gå och ta mina bilder för det, och jag brukar fota åt kompisar och så.
Men kommer kanske börja ta betalt för mina bilder snart.. Det är för att bilderna inte ska missbrukas på något sätt.
Jag vet inte om jag vill fortsätta blogga om ni störs av mina bilder och mig.
Kanske är bättre att jag dör så slipper ni mig, då behöver ni inte se på mina jävla bilder och mig mer.
Kommentarer

Tänk på...
•Att du lämnar alltid efter dig en IP adress
•Att du inte kommenterar Anonym för dessa kommentarer raderar jag
•Att du inte skriver reklam för att få fler besökare till din blogg
•Att om du frågar om bloglovin byte så ska du vara seriös och inte luras (Isåfall tar jag bort att jag följer dig)

Lämna en gullig kommentar här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/Bloggadress:

Din text: