Gårdagens ridpass

Red Molly igår igen, började borsta henne och sadla.
När alla andra var klara gick vi ut i ridhuset och satt upp.
Vi red i delen av ridhuset där porten är, och Molly är rädd och fjantar sig där.
Så hon stack ibland, stannade upp och började backa m.m..
Och det gick helt enkelt inte att rida där, hon blir i stort sätt galen den. ;)
Så bara för att Molly bråkade så ville inte jag rida där nere, för det går in med henne.
Så då tog det upp lite av uppvärmnings tiden till att försöka få vår ridlärare att rida i mitten av ridhuset istället.
Hon gick bredvid mig ett varv vid porten, och sa att när Molly blev spänd eller tittade på något vid porten
så skulle jag ta ena tygeln och lägga den vid min höft, på så sätt snurrade Molly runt och runt på en liten volt, och då kan hon ju inte göra något. :p
Men sen stack Marshall och Maggie med Ellen och Mickan, så då flyttade vi till mitten av ridhuset och
började trava och arbeta i traven.
Vi fick göra som dom gör på uppvärmningarna ¨på tävlingar. :)
Haha, en sak som var lite konstigt var att hon frågade om någon av oss hade varit på en stor hopptävling.
Jag var lixom den ända, det var lite konstigt, har varit i väg på 3 st tror jag det är.
Men iaf så när vi arbetade med hästarna i mitten av ridhuset gick Molly super fint och inte nå spänd alls. ♥
Hoppas jag får henne nästa gång med, bara vi inte är nere vid porten.
När klockan var halv sju så skrittade vi av dem och satt av, gick in med dem och borsade av dom.
Sen gick Hanna och jag ut och började ta in höpåsarna, fikade och åkte hem. :)
Kommentarer

Tänk på...
•Att du lämnar alltid efter dig en IP adress
•Att du inte kommenterar Anonym för dessa kommentarer raderar jag
•Att du inte skriver reklam för att få fler besökare till din blogg
•Att om du frågar om bloglovin byte så ska du vara seriös och inte luras (Isåfall tar jag bort att jag följer dig)

Lämna en gullig kommentar här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/Bloggadress:

Din text: