Torsdag 19/1

Fick sovmorgon idag till åtta.
Skönt, åt frukost och satt på mig lite varmare kläder än vanligt
och sen runt tio i nio kom tessan förbi här, då gick vi till lindis.
När vi kom dit kom Ellen också direkt efter. :p
Vi gick till omklädningsrummen, hade ju inga skridskor som jag kunde ha, men iaf
så satt alla på sig skridskorna och så, sen gick dom ut.
Jag gick ut och fotade och filmade lite med mobilen.
Jag var den enda tjejen som inte hade skridskor, sen var det fyra killar.. :/
Men iaf så gick jag, Anna-karin  (AK, min lärare), Adam, Oskar, Matte och Måns runt stugfjärn.
Det var grymt fint där, ångrar att jag inte hade kameran med, så nästa gång det blir soligt
ska jag gå dit med kameran. ♥
På lördag ska jag ha stalljour, får träffa älsklingen då.
Hoppas farbror min är hemma så vi kanske kan hälsa på Tummen.
Ska ha kameran med så jag kan fota lite också.
Tänkte även säga att jag nu ska sälja mina ridstövlar, vet inte riktigt vad jag ska sälja dem
för ungefär ännu.
Men är ni intersserade så kommer dom komma upp på blocket.se senare.
Dom är endast använda en gång, jag säljer dem pga att dom är för små i skaftet.
______________________________________________________________________________________

Igår hade jag Molly på ridningen, det började med att hon vände baken till och sparkade mot alla som
försökte ta på henne grimman i boxen.
Sen små stegrade hon lite i boxen.
Och sen så bockade hon ute i ridhuset, mest när jag fattade galopp m.m, sen sparkade hon med ena
benet när jag ville att hon skulle trava.. ;)
Men för det mesta gick det bra, vi övade på sittsen före hindret, över hindret och efter hindret.
Så först fick vi galoppera över bommar på ena långsidan.
Sen hoppa ett kryss och sen hoppa studs.
Molly gick super bra över hindrerna, hon hade bra fart och hoppade super bra. ♥
Sen travade vi av hästarna och skrittade av dem.
Efter det gick vi in med dem i stallet och tog av sadel och träns, sen ut i ridhuset och plocka
undan hindrerna till nästa lektion.
Och sen in i stallet och borsta av hästarna lite.
Gosade lite med Molly, sen gick jag och Hanna ut och hämtade några höpåsar.
Sen fikade jag lite och åkte hem.
Problemet till att Molly håller på som hon gör ute i ridhuset är att hon är öm och har ont i pälsen
nu när hon har vinterpäls.
För just så här höll hon på för något år sedan, då kastade hon av mig två gånger samma lektion. ;)

Kommentarer

Tänk på...
•Att du lämnar alltid efter dig en IP adress
•Att du inte kommenterar Anonym för dessa kommentarer raderar jag
•Att du inte skriver reklam för att få fler besökare till din blogg
•Att om du frågar om bloglovin byte så ska du vara seriös och inte luras (Isåfall tar jag bort att jag följer dig)

Lämna en gullig kommentar här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/Bloggadress:

Din text: