Metropolitan och Never Stop♥

Hejsan!

Idag har jag alltså varit i trödje hela dagen, underbart!
Blev hämtat runt 12 tiden här hemma, då åkte vi till "Hov och Tass", Cathrine frågade Anna om hon visste någon som behövde hjälp med att rida sin häst någon dag i veckan, hon skulle höra av sig om hon fick reda på ngn.:D
Vi pratade om jag kanske ville rida Tilly, men nja, vill nog ha en lite större häst.
Sen åkte vi till min moster i Häckelsäng, vi fikade lite och så.
Sen följde vi med min kusin ut i skogen och tittade på stället där dom fäller träd i skogen.
Efter det åkte vi till trödje och Cathrine fixade en tårta, för min kusin skulle få besök av några för han fyllde år i tisdags.
När det var klart så gick vi ut och tog in Metro och gjorde iordning henne, sen skrittade jag ut och Cathrine gick.
Det blev ju bara skritt eftersom hon inte är igångsatt efter att ha varit halt så kunde inte trava eller galoppera något.
Men det gjorde inget för det var ju så soligt och mysigt ändå.
På vägen hem igen så kom en bil bakifrån och då blev Metro lite orolig och tittig men vände henne så hon tittade mot bilen och då gick det bättre, så hon verkar vara lite rädd när det kommer bilar bakifrån men inte när dom kommer framifrån.
När vi kom hem igen så sadlade jag av och strax efter kom Antonia, Cathrine kom lite efter när jag red.
Sen så borstade jag av henne och allt, när jag var klar så tog jag in Never och antonia Smashen.
Sen gjorde antonia iordning never och när hon var klar så lastade hon honom och vi åkte till pizzerian och beställde pizza, fick såklart vänta en stund men ja.. När den kom så åkte vi ner till ridhuset och antonia lastade ur never och värmde upp honom och så, medans cathrine och jag åt pizzan, gott!
Haha, lite roligt att sitta i ridhuset och äta!
När vi ätit så ställde vi ut ett hinder på kanske 80cm med 2 travbommar framför, för Antonia och en till tjej som red skulle travhoppa lite först.
Sen höjde vi och dom började hoppa i galopp, när antonia tränat klart så fick jag sitta upp, hhaha, gjorde lite fail när antonia kastade upp mig på honom.
Eftersom Never är ca 180cm i mankhöjden så kom jag inte riktigt upp och fick lite problem när höger benet skulle över baken på honom, tur att han är så jävla snäll så han stod still medans jag kravlade mig upp..x)
När jag väl kommit upp skrittade jag iväg på andra sidan av ridhuset och sen travade jag lite, Antonia gav mig tips på hur jag skulle rida honom.
Sen fick jag galoppera lite och så, sen sa Antonia att i sommar när dom fått till ridbanan hemma hos dom så kan jag få testa hoppa honom också, rooooligt!!
______________________________________________________________________________________________

Men nu ni har jag suttit och skrivit på detta inlägg i nästan en timme, för tittar på melodifestivalen samtidigt..
Imorgon kommer Amanda vid kvart i 12 och då kommer vi fota en massa och så.
Så det kommer nog en massa bilder imorgon.

Kommentarer

Tänk på...
•Att du lämnar alltid efter dig en IP adress
•Att du inte kommenterar Anonym för dessa kommentarer raderar jag
•Att du inte skriver reklam för att få fler besökare till din blogg
•Att om du frågar om bloglovin byte så ska du vara seriös och inte luras (Isåfall tar jag bort att jag följer dig)

Lämna en gullig kommentar här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/Bloggadress:

Din text: