Få lov av skolan för att resa?

En sak jag blir väldigt irriterad över är att vi skolbarn måste få lov av
skolan att åka utomlands.

Blir inte ni det?

Att resa hör till fritiden och fritiden har inte skolan med att göra.
Dom kan bestämma över oss när vi är i skolan, men inte annars.
Skolan bestämmer för mycket och lägger sig i precis allt man gör, även på
fritiden när dom inte ska "få" bestämma något om oss.

Om jag själv ska resa någon gång så kommer då inte jag be om lov från
skolan heller.
Helt sjukt enligt mig om det bara gäller en vecka eller två, man får väl fan ta igen
det man missar i skolan då.
Eller är dom i skolan trögfattade kanske?

Vad tycker ni om det här?
Kommentarer

Tänk på...
•Att du lämnar alltid efter dig en IP adress
•Att du inte kommenterar Anonym för dessa kommentarer raderar jag
•Att du inte skriver reklam för att få fler besökare till din blogg
•Att om du frågar om bloglovin byte så ska du vara seriös och inte luras (Isåfall tar jag bort att jag följer dig)

Lämna en gullig kommentar här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/Bloggadress:

Din text: