Ridningen på Molly♥♥

Red Molly♥ idag på ridningen, började göra iordning henne och så.
Sen sadlade och tränsade jag och när alla var färdiga gick vi ut i ridhuset, satt upp och skrittade fram.
Mickans mamma sa att Molly kunde vara lite busig eftersom nu på våren är dom brunstiga och så..
Men hon gjorde inget i början som att bocka och så som hon brukar hålla på, och sen travade vi lite och jobbade på volterna med att böjja dom först inåt och sen utåt.. Sen la vi upp stigbyglarna och jobbade utan dem, fast vi gjorde typ samma sak och sen så galopperade vi på volterna men jobbade fortfarande att böjja dom utåt och inåt.
Sen på slutet fick vi galoppera runt fyrkantsspåret, det ända Molly♥ gjorde på hela ridlektionen var att sparka till lite med bakbenet men det var för att hon inte ville gå framåt och då la jag spöet på baken hennes, då skulle jag också sparkat om jag var häst.
Så alltså gick det UNDERBART bra, älskade Mollypolly ♥♥ Hoppas på henne nästan gång också, men tror jag får ha henne då också. Det blir dressyr då också.


Gullhjärtat!♥
Kommentarer

Tänk på...
•Att du lämnar alltid efter dig en IP adress
•Att du inte kommenterar Anonym för dessa kommentarer raderar jag
•Att du inte skriver reklam för att få fler besökare till din blogg
•Att om du frågar om bloglovin byte så ska du vara seriös och inte luras (Isåfall tar jag bort att jag följer dig)

Lämna en gullig kommentar här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/Bloggadress:

Din text: