Enkelt med Windows fotogalleri

Tänkte berätta hur jag oftast "snabbt" redigerar mina bilder när
jag inte orkar göra mer avancerade redigeringar i photoshop.
________________________________________________________________________________
Jag använder mig då av Windows fotogalleri som mina bilder hamnar i när jag tömmer
kameran.
Jag väljer ut den bild jag vill reidgera och klickar på Rätta till, sen så kommer det fram som en ruta i
högra hörnet av bilden, där står det Justera automatiskt, Justera Exponering, Justera färg, Beskär bild &
Rätta till röd iris.
Dom två jag använder mig av är; Justera Exponering & Justera Färg.
Börja med exponeringen, dra upp konstrasten lite, beror på vad det är för bild.
Som min bild här ovanför fick jag dra upp konstrasten väldigt mycket.
Testa sen hur mycket ljus du vill ha på bilden, tänk på att det blir inte så fint om du har för mycket/lite ljus.
Sen går du in på Justera Färg och testar olika där också.
Hoppas ni förstog och kan redigera väldigt enkelt nu dom gånger ni inte orkar vara så noga
och redigera era bilder i photoshop.
Kommentarer
Postat av: Fanny

Fint :)

2012-03-18 @ 11:49:18
URL: http://mydays.nu

Tänk på...
•Att du lämnar alltid efter dig en IP adress
•Att du inte kommenterar Anonym för dessa kommentarer raderar jag
•Att du inte skriver reklam för att få fler besökare till din blogg
•Att om du frågar om bloglovin byte så ska du vara seriös och inte luras (Isåfall tar jag bort att jag följer dig)

Lämna en gullig kommentar här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/Bloggadress:

Din text: